Honda NS 125 R

1984 NS 125 tilbød yngre kørere en kvik, to-takts letvægter, som også havde det aggressive udseende af en racer maskine, samtidig overholdt den begrænsningerne for nybegynderne. Fordelene ved Honda's enorme engagement i Grand Prix race kunne ses i den flotte NSR 125, en miniudgave af de hotteste super sports maskiner.

Aldrig bange for at bringe noget nyt på markedet, var der også masser af scootere i Honda's program. CN 250 var en ny generation af let-kørte tohjulere oprindeligt rettet mod det amerikanske marked. Lang og slank, Honda havde taget den lukkede, scooter med små hjul og omformet den til en lænestols-agtig cruiser med ultra-moderne overtoner.


Honda CN 250

I 1987, præsenterede Honda første gang den vandkølede CBR 600 F, 600cc super sport kategorien var nu klassen hvor der skete noget. I 1995, havde CBR 600 F udviklet sig til en meget kraftfuld sports maskine som forbløffede selv de mest hardcore racer kørere.


Honda CBR 600 F

CBR 900 RR Fireblade var Honda's super sports sensation i 1990'erne. Oprindeligt var den udtænkt som en ekstrem speciel maskine med et begrænset marked, CBR 900 RR var næsten lige så let og kompakt som en 600. Gennem racer erfaring, krativitet og teknisk snilde, sikrede Honda ingeniørerne at enhver detalje på maskinen var udført med henblik på maximum effektivitet, minimum vægt og optimal aerodynamik. Den seneste generation “Blade” er ovenikøbet endnu lettere og stærkere.


Honda CBR 1000 RR Fireblade