Honda CBR 650 R

119.995,-

 Et billede, der indeholder motorcykel, udendørs, parkeret, sort

Automatisk genereret beskrivelse

Kategori

Sportstourer

Tophastighed

215 km/t

Acceleration

0 - 100 km/t på 3,6 sek.

Forbrug

20,4 km/liter

Motor

4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor. 2 overliggende kædetrukken knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. Boring: 67 mm. Slaglængde: 46 mm. Slagvolumen: 649 ccm. Kompressionsforhold: 11,6:1. Maks. effekt: 95 hk / 70 kW ved 12000 o/min. Maks. moment: 64 Nm ved 8500 o/min. Indsprøjtning med 4 stk. 32 mm spjældhuse.

Transmission

6 trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. kædetræk.

Stel

Profilramme i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 64,5°. Efterløb: 101 mm. Akselafstand: 1450 mm.

Affjedring for

Showa SFF upside-down teleskopgaffel med 41 mm gaffelben. Fjedervandring: 120 mm.

Affjedring bag

Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding. Fjedervandring: 128 mm.

Bremser

For: 2 stk. 310 mm flydende skiver. 4-stemplede radiale calipere.

Bag: 240 mm fast skive. 1-stemplet flydende ophængt caliper.

ABS.

Dæk og fælge

For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 180/55ZR17 på 5,50" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2130 mm. Sædehøjde: 810 mm. Frihøjde: 130 mm. Tankkapacitet: 17,3 liter. Fuldtanket vægt: 207 kg.

Vægt/kraft forhold

2,18 kg/hk

Udstyr

Startspærre (HISS) - Slipperkobling - Digital instrumentering med speedometer, omdrejningstæller, dual trip meter, brændstofniveau og forbrug, ur og skifte- og gearindikator - ABS-bremser – LED for og bag

Beskrivelse

CBR650R tager udgangspunkt i Fireblade SuperSport-stilen med tilføjelse af dens helt egne detaljer. Racerløbs-DNA’et er blevet rendyrket, så den leverer en mere aggressiv præstation på vejene. Den maksimale kraft er på hele  95 hk (og derudover er der en nem 48 hk-konvertering for A2-kørekortsindehavere). Med et moment på 63,4 Nm og et omdrejningstal på 12.000 o/m, er den førende i sin kategori, når det kommer til kraft-til-vægt-forholdet. Men det er måden, som CBR650Rs 4-cylindrede 16-ventils DOHC-motor leverer, der fanger opmærksomheden. Først er der det bløde sug i mellemområdet og derefter det uimodståelige brøl, når omdrejningerne er i top. En assist/slipper kobling gør de opadgående gearskift nemmere og klarer hårde nedadgående gearskift, mens Honda Selectable Torque Control (HSTC) sørger for et godt vejgreb.

Og da en sportsmaskine med høje omdrejninger skal levere i svingene, er CBR650Rs chassis skarpere, den er 5 kg lettere, hvilket sørger for en hurtigere og mere adræt styring fra side til side, mens USD-gaflen i den nye 41 mm Showa Separate Fork Function (SFF) giver en smidig affjedringsrespons. Den ellipseformede rammes stivhed er fintunet for optimal feedback for- og bag. 120/70-17 og 180/55-17 for- og baghjulene leverer et vejgreb, der svarer til en motorcykel i superbikeklassen. For at matche den forbedrede motor- og affjedringspræstation har CBR650R dobbelt radialt monterede, 4-stemplet kaliber, der griber om flydende skiver på 310 mm, mens 2-kanals ABSkontrollerer nedbremsningen på både våd og tør vej. Alle ture på CBR650R er beriget med adrenalin. Udseendet fortil er rendyrket sport, styrets clip-on ligger under øverst gaffelbro og instrumenterne har et digitalt LCD-display med gearpositions- og gearskifteindikator.