1970'erne

1970 På grund af de nye AMA regler for C klassen, introduceres en ny Sportster-baseret racer, XR-750.
På Bonneville salt flats tæt ved Wendover, Utah, slår køreren Cal Rayborn verdensrekorden for hastighed på motorcykel. køretøjet er en 4,88 m cigarformet motorcykel drevet af en Sportster motor, og præsterer et gennemsnit på lige over 426 km/t.


1971 Som et svar på kundekrav, introducerer Harley-Davidson FX 1200 Super Glide, som kombinerer en sporty forende (som den på XL serien) med stel og transmission fra FL serien. En ny type motorcykel, cruiseren, er født.
Dette er også det første år Harley-Davidson producerer snescootere.


1972 Den nye, og stærkere, mere holdbare alluminiumslegering XR-750 får sin debut. Den bliver den dominerende dirt track racer de næste tre årtier. Dirt track køreren Mark Brelsford vinder AMA Grand National mesterskabet på den nye XR-750 dette år.


1973 Motorcykel produktionen effektiviseres da al samlearbejde flyttes til en ny og moderne 37000 kvadratmeter stor fabrik i York, Penn. Al anden produktion bliver i Milwaukee og Tomahawk. Capitol Drive fabrikken i Milwaukee begynder at producere motorer.


1975 er det første af fire år mere, hvor Harley-Davidson vinder AMA Grand National mesterskabet i dirt track racing. Gary Scott vinder i 1975. De følgende tre år vinder kører legenden Jay Springsteen.


1977 Harley-Davidson introducerer FXS Low Rider foran publikum ved Daytona Beach. Med dragster lignende styr, specielle motor og lak behandling, lever Low Rider op til sit navn ved at køreren sidder meget lavere end det var normalt på motorcykler. Senere samme år, kommer Willie G. Davidson's dynamiske udgave af Sportster modellen, Cafe Raceren.

FXS Low Rider
XLCR Cafe Racer

1979 Introduceres FXEF Fat Bob, "Fat" fordi den har dobbelt benzintank, "Bob" på grund af de bobbede skærme.