1960'erne
1960 Harley-Davidson Topper motor scooter introduceres og det er den eneste scooter firmaet nogen sinde har produceret.
Harley-Davidson køber halvdelen af Aeronatica-Macchi, og starter Aermacchi Harley-Davidson, en europæisk afdeling der skal lave små 1-cylindrede motorcykler.
I dette år vinder Brad Andres 1. pladsen ved Daytona 200, de første 14 placerede kører også Harley-Davidson 750 KR modeller.
1961 Introduceres den nye Sprint model fra Aermacchi fabrikken i Italien.
1962 Harley-Davidson køber 60 % af aktierne i Tomahawk Boat Manufacturing Company. H-D har opdaget den stigende brug af glasfiber i motorcykel produktionen, og begynder at fremstille sine egne dele. Som resultat af dette køb startes Tomahawk afdelingen og fungerer som en Harley-Davidson fabrik fra 1963.
1963 Ralph White vinder igen Daytona 200 for Harley-Davidson, atter på en 750 KR motorcykel.
1964 Roger Reiman vinder AMA Grand National mesterskabet for Harley-Davidson på en 750 KR.
Den tre-hjulede Servi-Car bliver den første Harley-Davidson motorcykel der får el-start.
1965 Electra-Glide erstatter Duo-Glide og kommer også med el-start. Electra-Glide er den første FL med el-start, og Sportster serien får også el-start kort tid efter.
I en cigarformet racer trukket af en 250ccm Sprint CR motor, sætter George Roeder hastigheds rekord for A klasse og C klasse løbene, med et gennemsnit på 285 km/t.
Harley-Davidson dirt track køreren Bart Markel vinder AMA Grand National mesterskabet i 1965 og 1966.
1966 Den første af "Shovelhead" motorene introduceres på Electra-Glide modellen, og erstatter hermed Panhead motoren.
1968 Cal Rayborn vinder den første af en stribe sejre ved Daytona 200 på en 750 KR model.
1969 Harley-Davidson fusionerer med American Machine and Foundry Company (AMF), en producent af fritids og hobby produkter.
Mert Lawill vinder AMA Grand National mesterskabet for team Harley-Davidson i dirt track racing.